Pregatirile de 1 mai

26 04 2012

In cadrul FPTS am stabilit sa facem o analiza referitoare la ce se poate face pentru ca turistii ce aleg pentru 1 Mai litoralul romanesc sa fie multumiti.

O misiune simpla la prima vedere, ceva ce trebuia sa aibe cateva randuri.

Cum autoritatile nu au facut mare lucru si nici nu ai cum sa urnesti lucrurile intr-o saptamana din simplul motiv ca totul trebuia inceput cu cel putin o luna inainte, m-am gandit ca ar fi oportun sa ne indrepam atentia catre hotelieri, acestia fiind direct interesati de gradul de multumire al turistilor.

In turismul romanesc din pacate am inceput sa facem reclama, aducem turisti, insa de multe ori acestia se lovesc de diferite probleme la hotel.

Pentru ca reclama sa fie sustinuta de servicii trebuie o implicare mult mai mare a hotelierilor. Cunosc hotelieri de pe litoralul nostru care au facut si fac enorm, insa din nefericire cad sub incidenta unei generalizari, si anume ca serviciile hotelierilor romani sunt slabe. Nu putem face reclama unui produs ce inca nu a iesit de pe linia de productie.

Una peste alta am scris acest mini ghid, bunul meu coleg din FPTS Clement Sava l-a aranjat intr-o forma mai frumoasa, l-am recitit cu totii inca o data si iata ce a iesit ­čśë

—————-
Mini-vacan┼úa de 1 Mai constituie primul test care trebuie trecut at├ót de hotelieri, c├ót ┼či de autorit─â┼úile locale ├«n ├«ncercarea de a oferi un un sejur de calitate turi┼čtilor. ├Än mod normal, preg─âtirile sta┼úiunilor pentru primirea oaspe┼úilor ar fi trebuit s─â ├«nceap─â cu foarte mult timp ├«nainte pentru a pune la punct toate detaliile. Nu doar pentru turi┼čti, ci ┼či pentru hotelieri este enorm de important ca plajele s─â fie preg─âtite, sau ca amenajarea spa┼úiilor verzi ori a aleilor s─â fie finalizat─â. ┼×i aceasta pentru c─â de felul ├«n care ne vom prezenta ├«n acest moment ├«n fa┼úa turi┼čtilor depinde ├«n mare m─âsur─â succesul sezonului care urmeaz─â. ├Än cazul ├«n care turi┼čtii vor fi mul┼úumi┼úi de ceea ce g─âsesc, cea mai mare parte a acestora se vor ├«ntoarce fie pentru un weekend, fie pentru un sejur complet. ├Än mod evident, un client foarte mul┼úumit de un anume hotel va rezerva peste var─â un sejur complet, mai mult, acest turist va recomanda hotelul cuno┼čtin┼úelor, ba chiar ├«i va face publicitate gratuit─â pe forumurile de specialitate.

1. Comportamentul personalului

Pentru ca oferta turistic─â s─â aib─â succes, serviciile oferite turi┼čtilor trebuie ├«mbun─ât─â┼úite considerabil. Astfel, de la intrarea ├«n unitatea de cazare, turistul trebuie s─â se simt─â confortabil, s─â simt─â faptul c─â el este important pentru hotelier. O b─âutur─â de bun venit, z├ómbetul necondi┼úionat al recep┼úionerei ┼či amabilitatea f─âr─â limite pot ├«nsemna foarte mult pentru turist.

Pia┼úa rom├óneasca este foarte sensibil─â la felul ├«n care personalul hotelului se poart─â cu turi┼čtii. Au fost multe comentarii ├«n trecut, multe negative, ├«n timp ce alte hoteluri au fost l─âudate chiar pentru acest fapt. Alegerea personalului din hotel este foarte important─â. Ca hotelier vom pl─âti oricum acest personal, prin urmare trebuie alese persoanele dispuse s─â lucreze cu pl─âcere ├«n domeniu. O apari┼úie pl─âcut─â a angaja┼úilor hotelului (sau altor unit─â┼úi de servire turistic─â) ├«n fa┼úa turi┼čtilor nu cost─â nimic in plus, este un atu gratuit, ├«ns─â este unul dintre cei mai importan┼úi factori ├«n fata turi┼čtilor. Nu dorim ca despre hotel s─â se spun─â c─â are afi┼čate cinci stele, ├«ns─â serviciile sunt de o stea. De aceea, serviciile hoteliere trebuie s─â fie de cinci stele chiar dac─â hotelul de┼úinut are doar trei stele. Sigur c─â ┼či ├«n afar─â de amabilitatea angaja┼úilor, hotelul trebuie s─â ├«┼či fac─â toate preg─âtirile necesare. Amenajarea spa┼úiilor verzi, a piscinei, cur─â┼úenia din unitate, folosirea de prosoape noi ┼či lenjerie de pat nou─â pot da un plus calit─â┼úii oferite de hotel.

2. Mâncarea

Rom├ónul este gurmand. Nu este o afirma┼úie gratuit─â, este o realitate. Indiferent de tipul mesei oferite (mic dejun, demipensiune, pensiune complet─â sau all inclusive) trebuie s─â oferim turi┼čtilor tot ce este mai bun din punct de vedere alimentar. Produsele trebuie sa fie c├ót mai variate. O gre┼čeal─â ├«nt├ólnit─â des este aceea c─â se pune accent pe cantitate ┼či nu pe calitate. Putem oferi turi┼čtilor un bufet suedez variat, de unde se pot alege c├ót mai multe ├«n locul a dou─â feluri de m├óncare ├«n cantitate mare. ├Äntotdeauna turi┼čtii vor povesti sau vor fi ├«ntreba┼úi de prieteni cum a fost m├óncarea. Prin urmare, dac─â ne dorim s─â revin─â, trebuie s─â acord─âm o mare aten┼úie acestui punct.

3. Animaţia

C─âlatorind ├«n alte ┼ú─âri, turi┼čtii rom├óni au prins gustul anima┼úiei, fie c─â este vorba despre copii sau adul┼úi. Rom├ónii doresc animatori cel pu┼úin pentru copii. Dac─â ne decidem s─â oferim anima┼úie pentru copii trebuie s─â acord─âm o foarte mare aten┼úie echipei de animatori pentru ca aceasta s─â fie la nivelul a┼čtept─ârile celor mici, dar ┼či a celor mari. La acela┼či capitol intr─â ┼či locurile de joac─â pentru cei mici. O tendin┼ú─â major─â a rom├ónilor cu copii este s─â se ├«ndrepte c─âtre hotelurile ce ofer─â astfel de facilit─â┼úi. Dac─â permite spa┼úiul, mesele de tenis, c├óteva seturi de table, un joc darts pot ├«nsemna servicii de care turi┼čtii se vor bucura.

4. Reclamaţiile

Un element extrem de important ├«l constituie modul ├«n care trat─âm reclama┼úiile clien┼úilor. Turistul trebuie preluat c├ót mai repede de c─âtre unul dintre directori pentru a i se ar─âta c─â este pre┼úuit de administra┼úie ┼či c─â se dore┼čte o rezolvare urgent─â a unei posibile situa┼úii nepl─âcute. Orice nemul┼úumire nerezolvat─â poate na┼čte alte nemul┼úumiri ce se propag─â foarte repede ├«n hotel.

Concluzii

A┼čadar, pentru un sejur de 1 Mai care s─â readuc─â turi┼čtii ┼či ├«n sezon este nevoie de o cur─â┼úenie exemplar─â, cu o mas─â variat─â, o amenajare c├ót mai pl─âcut─â a hotelului, c├óteva sticle de ┼čampanie ┼či suc pentru b─âutura de venire, o echip─â de anima┼úie, dar ┼či multe z├ómbete pe chipul personalului hotelului. ├Än felul acesta, f─âr─â cheltuieli care s─â dep─â┼čeasc─â bugetul, turi┼čtii vor putea fi cuceri┼úi de c─âtre hotelieri, iar o parte mare se vor ├«ntoarce ├«n respectiva unitate turistic─â ┼či vor spune ┼či altora s─â ├«┼či petreac─â un sejur acolo.

Dan Matei Agathon

Pre┼čedinte – Federa┼úia Patronatelor din Turism ┼či Servicii

Silviu Cenu┼č─â

Clement Sava

Advertisements

Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: